K čemu nám může sloužit market profile

Asi každý z nás touží vydělat co nejvíce peněz s co nejmenší námahou. Jednou z možností, která je však poněkud riskantní, je investování do akcií. To spočívá v tom, že nakoupíte akcie určité firmy v době, kdy je cena nízká, a prodáte je, až se zvedne.

Je samozřejmé, že tato metoda vydělávání peněz má svá rizika. Tím hlavním je, že nikdy nemáte stoprocentní jistotu, jak se bude trh vyvíjet. Může se tak velmi snadno stát, že cena vámi koupených akcií nebude stoupat, nýbrž klesat až na hodnotu, kdy bude firma před krachem a pro vás bude těžké se jich zbavit. Prodělat je v tomto byznysu velmi jednoduché.

burza2

Ale samozřejmě existují určité ukazatele, které nám mohou alespoň částečně napovědět, jak se budou akcie dané firmy v budoucnu chovat.

Pokud chcete investovat do nákupu akcií jakékoliv firmy, pak jedním z ukazatelů, který vám pomůže rozhodnout se, kam přesně investovat, je market profile Trade CZ, česky tržní profil. Je to jeden z nejčastěji používaných nástrojů, který využívají profesionální investoři.

Co nám ale vlastně vůbec říká? A proč je tak používaný? Důvodů je samozřejmě více, tím hlavním je však jeho přehlednost i pro relativního laika a poměrná lehkost používání.

burza4

V zásadě jde o to, že se sledují určité hodnoty dané firmy za minulé období, a z toho se snažíme odhadnout budoucí trend. Těchto hodnot je samozřejmě více, a dohromady dávají poměrně přesný obraz toho, jak si daný podnik vede.

Ukazateli jsou především vývoj ceny akcií od založení podniku až doposud, vývoj výše zisku a to vše v porovnání s konkurencí ve stejném oboru. Tato data jsou zpracována do přehledné tabulky či grafu a trend, který nám vyjde, umožňuje ve většině případů odhadnout, kterým směrem se bude ubírat.

Je samozřejmé, že tuto strategii nelze použít u nově založených podniků, či v době výjimečných událostí, jako je například současná pandemie koronaviru. Ve všech ostatních případech je všaak na ně spolehnutí.