Kolikrát se již někomu stalo, že šel do obchodu a setkal se s poměrně nepříjemnou obsluhou? Pravděpodobně to zažil každý z nás. Prodavačka bez úsměvu, s vražedným pohledem a ostrostí na jazyku, odrazí bezpochyby mnoho zákazníků. A skoro na jistotu se dá říci, že k takovéto paní se již mnoho zákazníků nepohrne. Naopak když nás při otevření dveří přivítá pěkný podrav s úsměvem na tváři, tak se bude rozhodně lépe nakupovat. Taková osoba získá nejen pravidelnou klientelu, ale zároveň oblíbení mezi lidmi. V takové atmosféře se dobře nakupuje a následně i prodává.
Internetový obchod je trochu jiný
E-shopy se stávají poslední dobou velmi oblíbené a to zase především díky tomu, že si zboží můžeme v klidu prohlédnout a nakoupit si cokoliv klidně v noci, když všichni spí. Nejsme omezeni časem, ale ani nepříjemným postupem. Přesto pokud vlastníme internetový obchod, tak je slušností, ba i nutností něco o sobě sdělit zákazníkovi, který se rozhodl u nás nakoupit.
V podstatě to někdo může brát jako ztráta času, vždyť se nabízí běžné zboží a vše o něm je uvedeno, včetně ceny, dopravy a platby. Bohužel, mnoho lidí ale zajímá, jak dlouho obchod funguje a jeho úspěšnost. To samé platí i pro nabídku různých služeb. Kvalitní obsah o nás, kdo jsme a co děláme, nám samo o sobě může zvednout tržby. Nové firmy nejsou tolik známé a také o nich není tolik referencí, aby přesvědčily nové zákazníky o jejich spolehlivosti.
Co zákazníky nejvíce zajímá:
– Jak dlouho firma existuje, podle toho se staví měřítko, jakou bude mít podnik zkušenost a také jak bude spolehlivý.
– Reference nejen na zboží, produkty a služby, ale i na firmu jako takovou, jaké má jednání, přístup a jak moc rychle reaguje na dotazy.
– Ceny poštovného a balného, případně výběr dopravy a možnosti platby.
– Pokud zboží nebude odpovídat velikosti nebo bude poškozené a podobně, jak rychle bude prodejce reagovat na reklamaci nebo vrácení zboží.
– Sortiment a kvalitní popisek produktu.